Veelgestelde vragen | picanova.nl
Veelgestelde vragen

Productietijden

Onze producten worden na ontvangst van uw betaling in productie genomen en verzonden (Uitzondering: Als u "op rekening" besteld, wordt uw bestelling meteen doorgestuurd naar de productie en betaald u achteraf). De productie van uw bestelling begint nadat wij de betaling vóór 07:00 uur van die werkdag ontvangen en verwerkt hebben.

Productietijd van elk product:

  • Canvas: 1-3 werkdagen*
  • Alu / Acryl Fineart: tot 5 werkdagen *


Levertijden

De levertijd in Nederland kan 7-10 werkdagen in beslag nemen


De levertijd bestaat uit productietijd en verzendtijd

*Met uitzondering van zaterdag en zondag


Levertijd Standaard Fotoboek :

  • 7-12 werkdagen*

Bij de levertijd is de productietijd van 5 werkdagen inbegrepen.

*Met uitzondering van zaterdag en zondag


Levertijd Fotokalender :

  • 7-9 werkdagen*

Bij de levertijd is de productietijd van 5 werkdagen inbegrepen.

*Met uitzondering van zaterdag en zondag




Kan ik ook kiezen voor Express Verzending?

Nee, er is helaas geen manier om snellere verzending te selecteren.



De bestelling is niet op tijd geleverd. Hoe nu verder?

Mocht u het pakket niet op tijd ontvangen hebben (uitzondering), dan kunt u met behulp van uw pakket-nummer (wordt vlak voor de verzending automatisch toegestuurd per e-mail) de zending op www.gls-group.eu traceren en volgen. Als alternatief helpt het picanova.nl - klantenservice team u ook graag verder. Neem contact met ons op via het contactformulier bovenaan,via e-mail of via onze support hotline.



Welke bestandsformaten worden verwerkt?

Wij kunnen jpg, jpeg, png, gif bestandstypen verwerken. Max grootte van het bestand: 60 MB.



Mijn verzendadres is niet of niet meer juist. Wat kan ik doen?

Houd u er rekening mee dat uw adres, door een geautomatiseerde orderverwerking, helaas niet meer achteraf gewijzigd kan worden. Natuurlijk is het wel mogelijk om direct contact op te nemen met GLS en daar probeerd uw adres te veranderen. Telefoonnummer GLS: +31 30 - 241 78 00 (Zorg er alstublieft voor dat u het pakketnummer bij de hand heeft).



Bestaat de mogelijkheid mijn bestelling te veranderen of te annuleren?

Wijzigen van foto bestanden, formaten, enz. op een later tijdstip is helaas niet mogelijk. Door de geautomatiseerde verwerkingsprocessen, na ontvangst van betaling en de bestellings overdracht aan de productie, is een eventuele annulering van de bestelling niet meer mogelijk. Let op: Als u "op rekening" besteld, vindt de overdracht aan de productie meteen na het bestellen plaats.



Worden mijn geüploade foto's bewerkt voordat de print plaatsvindt?

Let op: Uw beeldgegevens worden op geen enkele manier bewerkt of bijgesneden voordat ze worden afgedrukt. Ze worden automatisch door het systeem voor het geselecteerde formaat gegenereerd en verzonden naar de productieserver. Bepalend voor het afdrukresultaat is de preview op onze website, deze is zichtbaar tijdens het selecteren van het gewenste formaat. Ook kunt u hier het mogelijke 'verlies' van afbeelding zien die kan worden veroorzaakt door verschillen in de hoogte-breedteverhouding tussen het fotobestand en het drukformaat. Bij deze fase in het systeem wordt het formaat automatisch door het systeem bijgewerkt en worden de randen, daar waar het nodig is, op maat gesneden. Het systeem genereert automatisch na het uploaden van uw foto bestand alle formaten die in aanmerking komen. De aanbevolen formaten zijn afhankelijk van de resolutie en de hoogte-breedteverhouding van uw fotobestand. Let op,een wazig beeld (zoals groffe pixels) kan door het artificieel breder maken van de resolutie niet door het system herkent worden. Hierdoor kan een slechte printkwaliteit ontstaan. Bezwaar op grond van deze reden zien wij als een ongeldig bezwaar.



Welke canvas modellen kan ik bij jullie bestellen?

U heeft keuze uit twee verschillende spieramen: ca. 2 cm en ca. 4 cm dik. Het 4 cm dikke spieraam raden wij u altijd aan omdat het erg degelijk is en ook het mooist oogt. Verder kunt uit drie randsoorten kiezen: Zwarte Rand, Witte Rand, 'Uitgerekte Rand' (De rand bestaat uit een uitrekking van het laatste deel van de afbeelding)



Welke voordelen heb ik van de registratie voor de nieuwsbrief?

Wilt u profiteren van exclusieve voordelen bij picanova.nl? Meldt u zich dan eenvoudig aan via de nieuwsbrief-box. Na succesvolle registratie ontvangt u regelmatig onze nieuwsbrief met exclusieve aanbiedingen, nieuws en handige tips van deskundigen betreft fotografie. Afmelden van de nieuwsbrief kan op elk gewenst moment. Aan het einde van elke nieuwsbrief ziet u een knop waarop u kunt klikken om uzelf af te melden.



Ik heb een onjuist of beschadigd product ontvangen.

Om uw bezwaren te kunnen controleren is het voldoende als u een digitale foto opstuurt van de geleverde print met bijgevoegd de klacht. Deze foto('s) kunt u per e-mail naar ons toe sturen met als onderwerp uw ordernummer. Stuur het artikel alstublieft niet retour. Zodra wij de foto's ontvangen hebben via e-mail en feedback gekregen hebben van onze productieafdeling, zullen wij u hierover direct informeren. Ook wordt besproken of en hoe wij u verder kunnen helpen. Aangezien het bij de bestellingen om originele producten gaat, kunnen wij deze bestellingen niet terug nemen. Bij een gegronde klacht ontvangt u natuurlijk een gecorrigeerde versie.



Ik heb geen orderbevestiging ontvangen

Na bestelling ontvangt u een orderbevestiging op het door u aangeleverde e-mailadres. Let op: het is mogelijk dat deze e-mail als spam wordt beschouwd en in de map van de ongewenste e-mails terecht is gekomen. Controleer tevens of de opslagcapaciteit van uw mailbox nog toereikend is. Mocht u de bevestiging van de bestelling ondanks deze tips niet vinden (bijvoorbeeld door een verkeerde spelling van uw e-mailadres in het bestelproces), neem dan contact met ons op.



Ik heb geen rekening gekregen. Wat nu?

Heeft u als betaalmethode credit card of PayPal-betaling gekozen?Neem dan contact op met onze klantenservice.

Betalingen op rekening worden doorgestuurd naar het bedrijf Klarna. Dit bedrijf is verantwoordelijk voor de facturatie. Klarna stuurt u vervolgens een aparte factuur per e-mail. Houd er rekening mee dat het niet nakomen van de betalingsverplichtingen tot aanmaningskosten kan leiden. Bij vragen over betalen op rekening, vragen wij u contact op te nemen met Klarna via klantenservice@klarna.nl of telefonisch op (+31) 20-8082852.



Snel en Veilig betalen:
  • Snel en Veilig betalen
*Alle prijzen incl. BTW, plus verzending